Hoppa till innehåll

Villkor för ansökan

Personuppgifter

För att behandla din ansökan behöver vi hantera dina personuppgifter. Nämnden för arbete och försörjning (NAF) ansvarar för att uppgifterna hanteras enligt GDPR. Här kan du läsa mer om hur Nacka kommun behandlar personuppgifter.
Nacka vuxenutbildning kan också behöva dela din betygsinformation och kurshistorik med andra utbildningsanordnare, kommuner eller myndigheter vid behov.

Ansökningsvillkor

  1. Fullständig ansökan:

    • Ladda upp alla nödvändiga dokument och betyg på ditt konto senast sista ansökningsdag. Kontrollera dina uppladdade dokument under "Mina sidor". Ofullständiga ansökningar, inklusive de utan styrkta förkunskaper, avslås.

  2. Ansökan i tid:

    • Nacka vuxenutbildning accepterar inte sena ansökningar, även om lediga platser skulle finnas.

  3. Folkbokförd i annan kommun:

    • Om du är folkbokförd i en annan kommun, måste din hemkommun skicka in sitt yttrande till Nacka kommun senast fyra dagar efter sista ansökningsdag. Yttranden som kommer in för sent beaktas inte, och ansökan avslås.

 

Överklaga beslut

Om du vill överklaga ett beslut har du tre veckor från beslutsdatum att göra detta till Skolväsendets överklagandenämnd. I överklagandet ska du ange:
  • Vilket beslut du överklagar och vad du anser är felaktigt
  • Vad du vill ändra och varför, samt stödjande dokument
  • Din signatur, namn, personnummer, adress och telefonnummer

Posta överklagandet till:
Nacka vuxenutbildning
Utbildningsenheten
131 81 Nacka

Om beslutet utfärdats av en annan kommun, ska överklagan skickas direkt dit. Läs mer om överklagande hos Skolväsendets överklagandenämnd.

Läs mer hos Skolväsendets överklagandenämnd om vilka beslut som kan överklagas